Informacja dla przedsiębiorców i właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, dotycząca zawarcia umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Urząd Gminy w Dobrczu informuje, że każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest podpisać indywidualną umowę na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych – z przedsiębiorcą/podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej.
Dotyczy to m.in.: placówek administracji, oświatowych, kulturalnych, zdrowotnych, sklepów, lokali gastronomicznych, handlowych, usługowych, banków, poczty, biur oraz wszelkich zakładów produkcyjnych, usługowych i handlowych.
Koszty i zasady odpadów ustala się indywidualnie w umowie z wybraną firmą. Umowa ta musi mieć charakter pisemny.
Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej. W sytuacji, gdy na nieruchomości istnieje część przeznaczona na cele mieszkaniowe oraz część przeznaczona na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:
złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie opadami komunalnymi w Urzędzie Gminy Dobrcz i uiszczać opłatę za gospodarowanie tymi odpadami za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej,
zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym (wpisanym do rejestru działalności regulowanej), na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi. Niewywiązywanie się z tego obowiązku jest zagrożone karą grzywny.